It's fun to be fit

VAN JONG TOT OUD, MAN OF VROUW, SONSPORT IS ER VOOR IEDEREEN!

Vraag een gratis proefles aan!

Jeugd Fitness

Wat is jeugdfitness

Veel jeugd tussen de 8 en 16 jaar krijgt de mogelijkheid om een sport te gaan beoefenen. Ze gaan voetballen, tennissen of op korfbal en waarom dan niet fitnessen? De puberteit is een periode van lichamelijke veranderingen. Er vindt in deze periode een lengte en gewichtstoename plaats. De lichaamsproporties veranderen. Omdat vooral nek, armen en benen groeien, kan het kind wat slungelachtig overkomen, of is juist wat aan de stevige kant. Het kind moet leren omgaan met een lichaam dat aan het veranderen is. Fitness is daar een uitstekend middel voor. Beweging is belangrijk, ook bij de jeugd! Er wordt veel aandacht geschonken aan cardio-fitness, zodat de spieren weinig weerstand te verwerken krijgen en getraind worden op uithoudingsvermogen i.p.v. kracht. De weinige spierversterkende oefeningen zijn anatomisch- en leeftijdsverantwoord. Er wordt dus ZEKER NIET aan krachttraining gedaan in de zin van extreem zwaar trainen voor spieropbouw. De trainingen zijn altijd onder begeleiding.

Trainingseffecten

De belangrijkste trainingseffecten zijn: verbetering van conditie en het spieruithoudingsvermogen, versterking van houdingsspieren zoals rug en buik.

Doelgroep

Fitness is daar zijn individuele benadering een uitstekend middel van 12 t/m 16 jarige om hun conditie en houding te verbeteren, tenzij er medische contra-indicaties zijn.

Wanneer

De jeugd tussen 8 en 11 jaar elke woensdagmiddag tussen 13:00 uur en 17:00 uur.

12 tot 16 jaar elke dag van 16:00 uur tot 19:00 uur en zaterdag 9:00 uur tot 14:00 uur.

Sonsport